Ha nem találjuk a rendszer által küldött üzenetet, minden esetben ellenőrizzük a spam/levélszemét, valamint a promóciók mappákat a levelező programunkban! Ha oda érkezett bármilyen rendszerüzenet, tanítsuk meg a levelező programot arra, hogy ez nem kéretlen levél (pl. "Ez nem spam", "feladó hozzáadása a megbízható küldőkhöz", stb.)!
Bizonyos szolgáltatók (freemail.hu, citromail.hu) a hasonló rendszerüzeneteket alapból blokkolják az elavult Spam szűrési algoritmusaik miatt. Erre sajnos nincs megoldás, a rendszer nem tudja ilyen esetben kézbesíteni a leveleket. Célszerű ilyenkor másik e-mail címre váltani (adott esetben új e-mail címet létrehozni) másik szolgáltatónál. Javasolt e-mail szolgáltató (amivel soha nincsenek problémák) a Gmail.
Másik probléma lehet, ha az e-mail címhez tartozó postaláda betelt. A rendszer adminisztrátorai ellenőrizni tudják, hogy ilyen jellegű-e a probléma. A postaláda helyfelszabadítása önbagában nem elég, mert a rendszer néhány próbálkozást követően felfüggeszti a kézbesíthetetlen címzettnek való üzenetküldést. Ilyenkor az e-mail fiók helyrehozatalát jelezni kell a Felügyelőségnek, ahol egy adminisztrátor feloldja az e-mail cím felfüggesztett státuszát. Ezt követően pár perc elteltével érdemes újrapróbálni a rendszerüzenet kiküldését.